Bestron DTU1600S Vacuum cleaner Turbine rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bestron DTU1600S Vacuum cleaner Turbine rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,6

Fredy 01-06-2024

Is goed bevallen: soepel en licht dingetje.

Ik heb deze stofzuiger jaren gehad. Oersterk en beviel me goed. Heel licht in gebruik. Je neem deze zo mee op de trap en naar de bovenverdieping. Het filter is gemakkelijk te reinigen, dat klopte ik buiten tegen een muur uit.
Na vele trouwe jaren trouwe dienst is de zuigkracht nu plotseling erg afgenomen; waarschijnlijk doordat de motor door verbouwing teveel stof heeft vergaard.
Helaas.

Pluspunten

• licht
  • voldoende zuigkracht in een huis met 2 katten
  • compact en wendbaar
  • eenvoudig in gebruik
  • geen stofzak nodig

roeben 17-08-2008

Om meteen met de deur in huis te vallen : de zuigkracht is heel beroerd.. er staat 1600w op maar het lijkt eerder op 30w.. met de zuigslang en mondstuk valt domweg niet te zuigen.. het stof en vuil blijft grotendeels liggen ook na 15x over hetzelfde deel te blijven zuigen.. zonder slang en mondstuk zuigt het een stuk beter maar ben je monnikenwerk aan het verrichten en schiet het zuigen niet op.. zoals de andere reviewer opmerkte maakt de stofzuiger herrie alsof er een straaljager in je woonkamer rondjes vliegt..
op het eerste gezicht lijkt het makkelijk om zonder stofzuigerzak te werken.. hoef je niet stofzuigerzakken op voorraad te hebben en hoef je niet bang te wezen voor ademhalingsproblemen bij het wisselen vd stofzuigerzak.. nou, dat blijkt dus vies tegen te vallen.. bij dit apparaat mag je na elke 2 zuigbeurten de zuigbak legen waarbij je fijn in het stof staat te happen.. ook moet je regelmaat het filter schoonwassen.. het is een goedkope stofzuiger maar dat is dus duurkoop.. waardeloos.. zuigt bijzonder slecht, maakt een hoop herrie en heeft regelmatig onderhoud nodig.. wat een miskoop..

Arno 20-02-2008

Zuigt redelijk vooral toen die net nieuw was, na 1,5 jaar begint hij rap af te takelen, wielen laten los, mondstuk defect. Maak herrie als of er een straaljager voorbij komt. kortom niet echt tevreden. Het filter moet met behoorlijke reglmaat worden gereinigd, de opvang voor het stof valt snel uit elkaar, hierdoor kan je regelmatig op nieuw gaan stofzuigen. Kortom niet echt tevreden en gaan we kijken voor een anderen.